Dag 1 van Amsterdam naar Cape town - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 1 van Amsterdam naar Cape town - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Amsterdam naar Cape town

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

30 September 2015 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 30 september was het eindelijk zo ver. De lange reis naar Zuid Afrika begint. Om half 5 ging de wekker om op tijd op Schiphol te zijn. Om half 6 reed taxi Kees Verbocht voor. Veilig op schiphol aangekomen begon het avontuur. Koffers inchecken a la 2015, dus de boardingpas die op de telefoon staat scannen bij het onbemande koffer inname apparaat. Gelukkig bleef het gewicht van de koffers onder het maximale gewicht van 23 kg.

Op naar de uitgebreide douane controle. De scanpoorten werken goed, deze gingen zelfs af toen Robin zijn telefoon nog in zijn broekzak had. Ook Linda d'r schoenen moesten uit en de tablet kreeg een drugs test.

Tijdens ons wel verdiende bakje koffie kwam Linda erachter dat ze nog een naald van de dierenkliniek in haar jack had zitten, dus met die controle op Schiphol zit het wel snor.

Het vliegtuig steeg om 10.15 uur op, de vlucht is zonder problemen verlopen. Ook de aankomst in Kaapstad om 21.10 uur ging prima. De koffers waren al snel uit het vliegtuig en we konden op naar de man van 'meet and greet'. Deze heeft ons even op sleeptouw genomen naar de auto verhuur en ondertussen het een en ander verteld over kaapstad.

Een mooie VW Polo (Vivo in Zuid Afrika) met nog maar 4500 km op de teller stond voor ons klaar. Dat wordt nog spannend om de auto zo netjes te houden. Eenmaal klaar voor vertrek zat Robin al bijna op de bijrijders stoel, maar kwam er al snel achter dat het stuur toch echt aan de rechter kant van de auto zat. Na wat gestuntel met het kiezen van de juiste rijbaan waren we toch op weg naar ons hotel aan het Waterfront in Kaapstad. Na ongeveer een half uurtje rijden arriveerden we in het Protea Breakwater lodge hotel. Het inchecken verliep soepel, na het inlichten van het thuisfront en een frisse douche vielen al snel de luiken dicht.