Dag 17 Hoedspruit naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 17 Hoedspruit naar Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 17 Hoedspruit naar Phalaborwa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

16 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Helaas moesten we alweer vertrekken uit onze boomhut. Afgelopen nacht heeft het behoorlijk geonweerd en geregend, dit was vanuit onze boomhut heel goed te horen. Het was niet heel goed voor onze nachtrust, maar dat mocht de pret niet drukken. Na het wakker worden hebben we eerst de buiten douche uitgetest, dit alleen al was een bijzondere ervaring. Het was zo'n 18 graden en het waaide behoorlijk, maar de douche moest en zou uitgeprobeerd worden. Het was heerlijk vonden we beide. Tijdens het douchen kon je rond kijken het veld in waar de wilde dieren konden lopen, helaas waren er vandaag geen dieren te bekennen. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we de reis naar Sefapane Lodge in Phalaborwa begonnen. Dit was maar 1.5 uur rijden, waardoor we al om half 12 in Phalaborwa aankwamen.

Het inchecken in het hotel was vlot geregeld, alleen de kamer was nog niet klaar. We besloten om maar in het centrum te gaan kijken, volgens de receptionist was daar een groot winkel centrum. Afgelopen weken zijn we verschillende keren Wimpy's voorbij gereden, dit is de Zuid-Afrikaanse Mac Donalds. Iedere keer dat we er voorbij kwamen zeiden we tegen elkaar dat we daar toch een keer moeten gaan eten, al is het maar om meegemaakt te hebben. Wimpy's zat heel toevallig in het winkelcentrum, dus op naar Wimpy's. Hier kun je vanaf de kaart van allerlei hamburgers, spare-ribs, wraps en toast bestellen. De hamburgers waren boven verwachting goed, dus we zullen er misschien nog wel eens aanschuiven de laatste dagen van onze vakantie. Na het eten zijn door het winkel centrum gelopen, het viel ons op dat eigenlijk alles goedkoper is dan in Nederland, ook de producten van de merken die in Nederland verkocht worden. Rond half besloten we terug te gaan naar het hotel om nog een cappuccino te drinken in de bar van het hotel. Onze hotel kamer was inmiddels klaar, dus na het drinken van de cappuccino zijn we de kamer gaan inspecteren en ons klaar gaan maken voor de avond safari.

Om 17 uur werden we opgehaald aan de receptie van ons hotel. Alleen wij twee gingen mee met de safari jeep. Volgens de ranger moesten we nog twee mensen ophalen bij een ander resort. Niet veel later reden we met 5 personen in een jeep voor 11 personen het park binnen. De verwachtingen waren hoog. Als eerste zagen we de gieren in de bomen, gevolgd door enkele zebra's. Even later stopte de ranger en klapte zijn stoel naar voor. Hij pakte zijn geweer en legde deze op de bijrijders stoel. "just in case" zei hij. We vervolgden onze weg en kwamen langs drie karkassen van buffels, deze waren de afgelopen 3 dagen aangevallen en overwonnen door leeuwen. Er was niet veel meer van over. De nacht viel en het werd behoorlijk koud. De ranger had gelukkig dekens bij, want we waren niet helemaal voorbereid op deze kou. Verder onderweg kwamen we nog, impala's, een zwakkaak blinde slang, een Afrikaanse wilde kat, diverse konijnen en een steenbokje. Niet helemaal waar we voor kwamen, maar toch leuk. Morgen hebben we de 'full day safari' van 10 uur, we hopen dan meer te zien.