Dag 6 Yosemite national park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 6 Yosemite national park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 6 Yosemite national park

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

28 April 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanochtend stond er voor de verandering een ontbijtbuffet op ons te wachten, en dat viel ons niet tegen. Er was voor iedereen wat wils van fruit, yoghurt, gebakken ei tot toast. Na een stevig ontbijt gingen we op weg naar Yosemite. Dit is weer een van de prachtige natuurparken van Amerika.

Het natuurpark heeft een oppervlakte van meer dan 3000 km². Yosemite National Park werd in 1890 opgericht en was een van de eerste nationale parken van de VS en de wereld. Yosemite is bekend om de vele watervallen, bergrivieren, reuze sequoiabossen en Yosemite vallei een door gletsjers ontstaan dal met granieten rotswand Valley is uitgesleten door schuivend gletsjerijs dat zich tijdens de ijstijden in de Sierra Nevada opstapelde.

Na wat rondrijden in het park hebben wij wat uurtjes doorgebracht in Yosemite Valley. Het weer is niet optimaal en al snel hebben we de eerste regendruppels op ons gezicht. We besluiten hier wat te eten en daarna 2 korte wandeltochten van enkele km te lopen. Prachtige watervallen en een mooi landschap hier, graag zouden we omhoog naar de Yosemite fall willen lopen, deze tocht duurt alleen 8-10 uur en om al onze wensen nog te kunnen vervullen moet er morgen alweer vroeg vertrokken worden naar onze nieuwe bestemming Bodie.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje in de stad. Het was een klein gezellig tentje volledig in de country stijl. Wel eens lekker een wat uitgebreidere kaart dan allen hamburgers, friet of pizza. Het werd een tomatensoep en voor Robin een steak en Linda de spareribs. Nu zijn onze buikjes weer vol, de oogjes weer moe. We gaan snel weer naar ons bedje toe.