Dag 11 van Marina naar Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 11 van Marina naar Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 11 van Marina naar Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

03 Mei 2016 | Verenigde Staten, Hollywood

Deze dag stond er een lange reis op de planning. Vandaag hebben we een gedeelte van de higway 1 gereden. Deze weg loopt langs de kust van Canada naar Mexico. Deze route staat te boek al een panoramische route met vele mooie kusten en vergezichten.

Na het ontbijt zijn we snel vertrokken, helaas bleek ook vandaag het weer niet helemaal te zijn waar we op gehoopt hadden. Het was een frisse ochtend maar nog erger was de dichte mist. Het zonnetje heeft zich vandaag maar af en toe even laten zien.

Onze eerste stop hebben we gehouden bij de Elphant Seals. Dit is de grootste soort zeehond die bestaat, ze worden ook wel zeeolifanten genoemd. Ze danken hun naam aan de grote slurfachtige neus die de mannetjes hebben. Langs de kust dicht bij Cambria zijn een aantal stranden te vinden waar duizenden van deze zeehonden met name de vrouwtjes momenteel op het strand liggen. Om een idee te geven hij groot ze zijn; mannetjes zijn zo'n 6 meter en wegen rond de 3000kg en vrouwtjes tot 3 meter met een gewicht van 650kg. Ze komen 2 x per jaar een maand aan land om te paren en van vacht te wisselen. Het paarseizoen is nu in volle gang dus het strand is druk bezet met jonge dieren en volwassenen. Na de nodige foto's en filmpjes hebben we onze reis voortgezet.

Rond half vier kwamen we langs de bekende stranden zoals Malibu, Santa Cruz en Santa Monica. Vanwege het mindere weer was een uurtje strand voor vandaag niet weggelegd en hebben we het bij wat foto's van de pelikanen, de baywatch posten en wat vergezichten gehouden.

Na een lange dag reizen kwamen we om half zes bij ons motel aan. We hadden gezocht naar iets dichtbij het centrum zodat we gemakkelijk nog even Hollywood konden verkennen en de belangrijkste dingen mee konden pakken omdat we hier maar kort blijven. Helaas is alles anders uitgepakt en hebben we uiteindelijk toch een ander hotel geboekt dan het plan was. We zitten nu in het noorden van hollywood, blijkbaar toch verkeerd geklikt dit was voor ons toch even een teleurstelling. Na wat balen zijn we met de auto wat gaan rondrijden en hebben we zelfs het bekende plaatje van de letters 'Hollywood' op de berg nog kunnen maken. Voor morgen staat een dag bij Universal Studio's gepland, een soort van pretpark om het bekende productiebedrijf gebouwd. s' Avonds gaan we nog even de binnenstad verkennen opzoek naar de sterren.