Dag 17 van Yellowstone naar Nephi - Reisverslag uit Nephi, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 17 van Yellowstone naar Nephi - Reisverslag uit Nephi, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 17 van Yellowstone naar Nephi

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, Nephi

Nog een paar uurtjes rondrijden en kijken in Yellowstone vandaag. We zijn optijd in het park om zo een van de eerste toeristen te zijn bij de grootste geyser de old Faithful.

Nog geen tien minuten in het park kunnen we meteen de auto aan de kant zetten weer een Grizly beer gespot! Wanneer we net uitgestapt zijn krijgen we nog een minuut de tijd van hem om hem nog even vast te leggen daarna verdwijnt hij al snel zelf denken wij met cameravrees de bossen in. Wat een nooit start van deze dag, en wat een geluk dat we al dat moois mogen zien.
Nog geen vijf minuten later komen we terecht in een kude bizons die vinden het op de weg toch een stuk gemakkelijker lopen dan op de met heuvels met grind. Al snel is er een parkwachter ter plaatsen die probeert de kunde naar de kant te leiden maar ook hij heeft hier enige moeite mee, ze laten zich niet dwingen.
Na het trotseren van al deze gevaren komen we dan aan bij de Old Faithful. Wat een geluk hebben we ook hier binnen 10 minuten gaat hij uitbarsten, dit doet hij ongeveer 1 maal per 2 uur.

Old Faithful is de beroemdste geiser in Yellowstone. Van de vele geisers is deze de meest actieve; hij blaast om de 2 uur hete dampen in de lucht. Tijdens een uitbarsting kan tot 32.000 liter kokend water zo'n 56 m hoog de lucht in spuiten. Er zijn al meer dan 137.000 uitbarstingen genoteerd, die anderhalve tot 6 minuten duren, met tussen iedere uitbarsting een half uur tot twee uur.

Wat een spektakel was dat om te zien. Het duurde even voordat het begon maar het was zeer indrukwekkend. Het is niet voor te stellen dat het binnenste van de aarde het water zo verwarmt en dat uiteindelijk met zoveel druk het water meters hoog in de lucht komt. Echt indrukwekkend en we zijn dan ook blij toch voor de uitstap naar Yellowstone gekozen te hebben. Na het zijn van nog een aantal geysers, begint het te regen en we besluiten om alvast opweg terug te gaan zodat we dinsdag optijd in het park Bryce kunnen zijn. Een dagje uitrusten in Las Vegas gaat ons lukken.

Onderweg verloopt alles goed, het weer wordt beter en de harde wind verdwijnt. We zijn uiteindelijk veel verder kunnen komen dan gepland en zitten nu op een kleine 2,5 uur rijden van Bryce.

Het motel zoeken verliep vandaag iets minder, we hadden de TomTom aan het werk gezet en uiteindelijk leidde hij ons naar een grindpad richting de bergen toen hebben we maar besloten zelf de koers weer te gaan bepalen. Al snel vonden we een prima motel. We hebben vast ons hotel voor Vegas geboekt zodat we de laatste twee dagen nog even lekker op ons gemak kunnen doen.
Het wordt weer een mooi hotel midden op de Strip, Treasure Island.