Dag 19 Hurricane naar Mesquite - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 19 Hurricane naar Mesquite - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 19 Hurricane naar Mesquite

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

11 Mei 2016 | Verenigde Staten, Mesquite

De wekker ging al vroeg vanochtend. Optijd opstaan want we zouden wat wandeltochten (trails) in het park Zion gaan lopen vandaag. Het voorspelde weer; zon en 24 graden, de korte broek kon eindelijk weer uit de koffer. Gisteren nog wat laatste inkopen gedaan voor tijdens de tochten; honger gaan we niet hebben ☺️.

Voor de verandering geen eenvoudig ontbijt in het hotel, maar een lekker ontbijt in een lokaal restaurantje. Robin heeft hier echt een neus voor, hij kiest altijd was leuks uit. Vorig jaar heeft hij hier ook met de motormannen gegeten dus vandaag terug naar de oude bekende! Na een stevig maar heerlijk ontbijt konden we dan het park in gaan rijden! Het was ondertussen al aardig druk geworden maar we hebben een plaatsje in de schaduw voor de auto kunnen bemachtigen.

De wandelschoenen aan en op naar het grote avontuur. Als start voor deze dag hadden we voor een hike/trail gekozen genaamd; Hidden Canyon trail deze was 3,9 km en stond als pittig te boek. Deze tocht zou ons naar boven leiden van waaruit we een prachtig uitzicht zouden hebben. De eerste kilometers waren erg pittig, het was stijl omhoog lopen met hier en daar wat trapjes. Onze conditie kan nog wat verbeterd worden in Nederland.
Maar naar een tijdje hadden we de smaak te pakken, en voor we het wisten stonden voor een nieuw avontuur. Het laatste gedeelte van deze toch ging stijl langs de berg omhoog. Aan de berg was een ketting gemaakt zodat je jezelf kon vasthouden. Een echte uitdaging maar het was leuk, en inderdaad een prachtig uitzicht bovenop. Na de nodige kilometers weer terug naar beneden, en na een korte pauze vertrokken we verder met de pendelbus de kloof in. Om de natuur te beschermen kan je alleen met de pendelbus de kloof inkomen.

De tweede tocht vandaag was een kleintje van een uur langs de rivier. Gelukkig hadden we hier behoorlijk wat schaduw van de bomen, rotsen en planten want de temperatuur had al een aardig zomers tintje!

De laatste tocht die we vandaag gelopen hebben in Zion bracht ons naar twee watervallen, deze waren al iets kleiner vanwege de warmte en droogte. Prachtig plaatjes gemaakt maar onze voetjes gingennu toch echt wel zeer doen.

De pendelbus heeft ons om half vier weer bij de auto afgezet waarna we nog een laatste rit door de rest van Zion konden rijden. Prachtig is het hier, echt het mooiste park van deze vankantie! Met de laatste foto's en de prachtige rode rotsen achter ons rijden we opweg naar het restaurant nog even langs het spookstadje Grafton. Nog 3 huisjes en een kerkje/school zijn hier nog te bekijken. Dan is het echt tijd om te gaan eten! Na een heerlijk verse pizza vertrekken we naar onze eindbestemming voor vandaag.

Wat een drukte terug in de stad, we overnachten zo'n 2,5 uur van Las Vegas in een groot motel met casino. Overal knipperende lichtjes, mensen en geluid! Dat is voor ons wel even wennen na die natuurparken. Morgen een mooie route binnendoor naar Las Vegas en dan komt het einde langzaam in zicht!