Dag 20 Mesquite naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 20 Mesquite naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 20 Mesquite naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

12 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Opweg naar onze laatste bestemming van deze vakantie, Las Vegas!
Wat een heerlijk vooruitzicht; warm, zon en even op ons gemak den zo die laatste dagen. Onderweg nog een korte stop bij Walmart en ook een broodje bij de Subway mag natuurlijk niet ontbreken.

Gisterenavond hadden we op de kaart nog een klein natuurpark "valley of fire" gezien. Het park ligt bijna op onze route naar Vegas, we besluiten er toch nog even te gaan kijken. Het park ligt in de woestijn en daar begint het 's ochtends rond 9 uur al erg warm te worden. Na een kijkje in het visitorcenter en wat tips van een ranger over de hiëroglyfen (vroegere rotsschilderingen) gaan we het park in!

De temperatuur heeft de 29 graden inmiddels bereikt en het is nog maar ochtend. We rijden richting de noordelijkste punt van het park waar we de enige witte rotsen in de omgeving vinden. Vanwege de hoge temperaturen werd ons geadviseerd hier alleen te rijden en uit te stappen voor een foto, langer buiten lopen zou gevaarlijk kunnen zijn. Na wat foto's en film begrijpen we precies wat de ranger bedoelde. Er waait een minimale hete wind, de zon brandt en je voelt zelfs je ogen uitdrogen. Verder het park in, gaan we opzoek naar de hiëroglyfen. Op twee plaatsen in dit park zijn deze nog te bezichtigen.

De eerste stop is in het midden van het park, het is een korte trail van 1,5km, gelukkig is het hier al iets minder warm. Na nog wat extra drinken gaan we. Eerst wat lopen tussen grind, daarna tussen de stenen en uiteindelijk in het losse zand, het lijkt de Sahara wel. Aan het einde van de tocht vinden we helemaal niet dat was echt balen, een andere toeriste kan ook niets vinden dan maar naar de tweede stop. Halverwege de terugtocht naar de auto helpt een andere toerist ons dan toch op de juiste weg. Al die tijd stonden er gewoon op de rotsen waaraan we voorbij zijn gelopen. Bijzonder om te zien. Haast niet voor te stelen dat mensen zo lang geleden deze al gemaakt kunnen hebben en dat ze al die tijd bewaard zijn gebleven! Ook de tweede plek is prachtig een lange hoge trap leidt ons tussen de rotsen waar nog diverse tekeningen te bezichtigen zijn. Tijdens het traplopen kunnen we onze spieren toch wel voelen na de tochten van gisteren.

Rond twaalf uur verlaten we het park en vervolgen we onze weg. De hitte was erg heftig en zeker na al die frisse dagen is het voor ons nu toch ook wel even wennen.
We stoppen nog even bij de Harley Davidson shop in Henderson en na wat rondneuzen kiest Robin nog een nieuwe zonnebril, het reserveren van de motor voor morgen doen we pas op de strip dat is dichtbij het hotel. De motor kunnen we 4 uur huren, we spreken af deze om 9 uur op te halen.

Uiteindelijk zijn we toch nog even aan het zwembad beland waar we heerlijk van een cocktail hebben genoten. Wat een prachtige vakantie is dit toch!