Dag 5 Van Bakersfield via Sequoia NP naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 5 Van Bakersfield via Sequoia NP naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 5 Van Bakersfield via Sequoia NP naar Mariposa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

28 April 2016 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanochtend voor we vertrokken hebben we nog even het weerbericht bekeken, dit voorspelde weinig goeds voor onze geplande tocht. Er wordt sneeuw en regen verwacht wat onze tocht mogelijk onuitvoerbaar gaat maken, toch wagen we het erop! Vandaag gaan we de grote Sequoia bomen bekijken in het Giant Forest.

Dit beroemd bos in Californië staat bekend om zijn reusachtige mammoetbomen. Het bergbos ligt op meer dan 1800 meter boven zeeniveau en heeft een oppervlakte van 7,6 km².

Vijf van de tien grootste bomen op aarde bevinden zich in het Giant Forest. De grootste van deze, de General Sherman, is 84 meter hoog, heeft een diameter van 7,7 meter en is tussen de 2300 en 2700 jaar oud. De mammoetbomen zijn grootste boomsoorten op aarde, en behoren tot de vijf boomsoorten die 90 meter hoog kunnen worden. In dit park hebben we natuurlijk de grootste en beroemdste boom opgezocht en op de foto gezet. Het park is prachtig, ligt hoog in de bergen waar je via kleine slinger weggetjes kan komen. Tussen de reusachtige bergen met op de toppen zelfs nog sneeuw stroomt in de vallei een rivier. In dit gebied komen diverse herten, de zwarte beer, vossen en nog veel meer wild voor.

De Sequoia bomen zijn echt reusachtig en niet voor te stellen hoe groot, in een omgevallen boom is zelfs een kleine tunnel gemaakt waar je met de auto door kunt rijden. Het weer zit gelukkig mee het is fris maar de zon schijnt. We zijn beide weg van dit park maar we moeten door! We willen vandaag nog zo dicht mogelijk bij Yosemite te komen, in dit park willen we twee dagen blijven.

Onderweg barst het slechte weer dan toch los veel wind en gelukkig alleen maar regen. We rijden tot aan Mariposa het laatste stadje voor we het park inrijden. Vandaag een Best Western plus motel vol luxe, benieuwd wat we morgen weer gaan beleven en ontdekken.

• 28 April 2016 - 21:50

Els:

Zojuist heb ik de verslagen van dag twee tot en met vijf kunnen lezen. Na dag 1 kwam er niks meer door maar nu ben ik weer helemaal bij. Ondanks het mindere weer vermaken jullie opperbest zo te lezen. Geniet lekker verder en tot het volgende verslag.