Dag 7 Van Yosimity naar Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 7 Van Yosimity naar Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 7 Van Yosimity naar Lake Tahoe

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

29 April 2016 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Na het wakker worden hadden we besloten snel een broodje bij Subway te halen, maar toen we het parkeerterrein op reden zagen we een gezellig lokaal eettentje, dus besloten we daar te gaan eten. Linda heeft de pancakes geprobeerd en Robin de scrambled eggs met bacon en hashbrowns. Na dit 'kleine' ontbijt zijn we richting Bodie gereden.
Bodie is een spookstadje aan de andere kant van Yosemity National Park, maar doordat de sneeuw van afgelopen winter nog niet overal opgeruimd is zijn er een aantal wegen afgesloten waardoor we zeker 4 uur om moesten rijden voordat we Bodie zouden bereiken. Via de TomTom de wegen die gesloten omzeild. Maar na verloop van tijd bleek er nog een weg afgesloten te zijn waardoor we weer om moesten rijden.

Na ruim 6 uur rijden door het prachtige gebied rond Yosemity kwamen we dan toch in Bodie aan. Bodie lag ongeveer 20 kilometer van de doorgaande weg en aan het einde is zo'n 4 kilometer onverhard. Bij aankomst zagen we meteen de oude verlaten huizen. Na het parkeren van de auto konden we door het spookstadje lopen. In de huizen stonden de spullen van vroegen nog, zoals de mensen het dorp verlaten hadden. In de kerk stond nog een orgel en alle banken stonden nog netjes op hun plaats. Ook in de school stonden de schoolbankjes nog netjes op een rij. De huizen beginnen flink te vervallen.
In 1859 werd er voor het eerst goud gevonden door goudzoeker W.S. Bodey, hij overleed later dat jaar. In 1876 ontdekte een bedrijf het goud en investeerde in machines om het goud te delven. Binnen enkele jaren groeide het dorpje naar een inwoners aantal van 10000 inwoners. Het was een losbandig dorp met veel vechtpartijen en moorden. Een echt wild west dorp. Het grootste gedeelte van het dorp is verwoest door een brand. Nu is het een nationaal park en probeert men het dorp in de huidige staat te houden.

We vertrokken tegen 18.00 uur uit het dorp om richting San Francisco te gaan. De reis is te lang om nog te maken, dus we besluiten richting San Francisco te rijden tot we het beu zijn. Zo ongeveer bij Lake Tahoe hadden we het gezien en zijn we naar een motel op zoek gegaan, we kwamen uit bij Motel Matterhorn waar een klein Indisch vrouwtje aan de balie zat. In eerste instantie dachten we ojee, wat voor kamer gaat dat worden, maar deze bleek super goed en netjes te zijn. Om de hoek zat een Italiaans restaurant waar we lekker een pizza gegeten hebben. Toen we bij het restaurant buiten stapte bleek het flink te zijn gaan sneeuwen, de auto was al goed bedekt met sneeuw. We zitten hier bij Lake Tahoe, dat het 2e diepste meer van de VS met een diepte van 501 meter en werd oorspronkelijk door Indianen bewoond. Het is een bosrijke omgeving hoog in de bergen, op 1898 meter. Als de sneeuw maar geen problemen geeft voor onze verdere reis morgen.