Dag 12 Hollywood en Universal studio's - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 12 Hollywood en Universal studio's - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 12 Hollywood en Universal studio's

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, Hollywood

Vroeg uit bed, we hebben zelfs de wekker eens gezet. Om 9.00 uur gaat het pretpark Universal Studio's open. Hier in Hollywood zijn meerdere filmmaatschappijen dichtbij elkaar gevestigd. zo vindt je hier ook Walt Disney en Warner Brothers. Het grootste themapark is echt van Universal. Het is niet helemaal te vergelijken met de Efteling. Het heeft meer weg van Disneyland. Het totale park is niet enorm groot en er zijn dan ook maar enkele attracties te vinden en toch kun je hier je gehele dag volmaken.

Door de file waren we er niet om negen uur, maar om half tien stonden we dan toch binnen. Naast de enkele attracties zijn er een vijftal shows. In deze shows geven ze eigenlijk een kijkje in hoe men scenes maakt en wat er allemaal mogelijke en nodig is om uiteindelijk tot de film te komen.
Zo was er een show over hoe animaties en geluiden worden toegevoegd aan film, een show hoe men dieren traint, een echte spetterende actie show deze was fantastisch, je wordt ook langs de opname studio's gereden en de buiten decoren ui verschillende films. En uieindelijk niet te vergeten de 3D film van Shrek.

Om al deze shows te kunnen zien hadden we al bijna de hele dag nodig. Gelukkig kwam het zonnetje in de loop van de dag toch even kijken. Na een dagje pretpark en nog een rondje in Hollywood en Beverly Hills hebben we het motel opgezocht en de koffers gepakt. Voor morgen staat er een lange reisdag op de planning dus optijd naar bed!