Dag 21 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 21 Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 21 Viva Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vorige week ontstond het idee om een Harley te huren bij de Harley Davidson dealer in Las Vegas, gisteren hebben we de motor al vast gelegd zodat we zeker wisten dat we een rondje konden rijden. Om 9 uur zou de motor klaar staan, een Harley Davidson Fatboy. Dus om kwart over 8 zijn we vertrokken naar de dealer. Na het passen van de helm werden we richting de motor gestuurd. Gelukkig had de motor een rugsteun zodat Linda ook lekker kon zitten. We hadden een rugzak bij, dus dat zou niet lekker zitten, gelukkig bood de man van de motor zaak aan een koffer achterop de motor te monteren zodat de spullen daar in konden, we kregen ook nog 4 flesjes water mee. Het was nu al ruim 26 graden en het zou nog flink warmer worden.

We hadden besloten naar de Hooverdam te rijden. Hier zijn we nog niet geweest en dit was prima te doen in de 4 uur die we met de motor konden rijden. Robin wilde niet over de snelweg rijden, dus maar binnendoor. Hierdoor hadden we veel stoplichten en door te hoge temperatuur was dit niet helemaal prettig. Gelukkig reden we even later een soort autoweg op, waardoor we wel konden blijven rijden. Na ongeveer een uurtje waren we bij de Hooverdam. Wat een enorm grote dam. We parkeerde de motor en zijn even over de dam gelopen. Precies in het midden van de dam loopt ook de tijdzone, dus aan de west kant is het een uurtje later dan aan de oost kant. Na het bekijken van de dam zijn we weer verder gereden en met wat omwegen terug naar Las Vegas, nu maar wel over de snelweg. Het was echt genieten om met de motor tussen de bergen te rijden en alles te horen, ruiken en zien. Via afslag Las Vegas noord zijn we de Strip terug op gereden en zo weer naar het zuiden. We hadden weer behoorlijk wat stoplichten tegen, het was zo warm dat de schoen afdruk van Robin zijn schoen in de asfalt reparatie strepen stonden. Na het tanken van de motor zijn we door gereden naar de dealer. Precies om 13.00 uur kwamen we er aan. Na het maken van de nodige foto's en het inleveren van de sleutel, hebben we een tijdje op een bankje voor de dealer gezeten om even na te genieten en bij te komen van de warmte. De auto gaf 43 graden aan.

Bij het opdraaien van de weg zagen we op iedere kruising een politie motor staan die het verkeer tegen hield. Achter ons zagen we een konvooi met politie motoren aan komen, dus zijn we snel een zij straat ingedraaid en omgedraaid. De film camera werd aan gezet. Het bleken allemaal auto's te zijn die in films gezeten hebben, zoals de Batmobiel, de bus van the A-team, de auto van de Ghostbusters en nog zo'n 40 totaal.
Echt gaaf om te zien.
Doordat we toch een beetje last hadden van de warmte hebben we eerst nog een half uurtje op bed gelegen om af te koelen.
In het begin van de vakantie hadden we een aantal hotels nog niet gezien, we slapen in Treasure Island, dus deze konden we al afstrepen, ook de Mirage en de shopping mall hadden we nog niet gezien. Eerst kochten we een lekker Ben en Jerry's ijsje, daarna zijn we door gelopen naar deze hotels. Hier en daar hebben we nog een dollar in de gokautomaten achter gelaten, je moet toch een gokje gewaagd hebben als je in Vegas bent. Om af te sluiten zochten we een goed restaurant op om nog een lekkere steak te eten, het was heerlijk. Tijdens het terug lopen naar ons hotel kwamen we langs de Mirage, waar iedere avond een vulkaan show word gegeven. Ook weer over de top, maar schitterend om te zien. Een super einde van de vakantie. Alles is gepakt en we zijn klaar voor de terug reis.