Dag 8 Addo Elephans Park naar Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 8 Addo Elephans Park naar Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 8 Addo Elephans Park naar Durban

Door: Robin en Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

07 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag een spannende dag gehad. Vroeg uit de veren om op tijd op het vliegveld te zijn van Port Elizabeth. Bij deze overnachting zat geen ontbijt, we hadden besloten maar op het vliegveld te ontbijten. De vlucht vertrok om 11.45 uur, meer als voldoende tijd om rustig te ontbijten, deze keer met een heerlijke cappuccino. Het inleveren van de auto ging prima en vlot. We hadden een beetje vrees dat de koffers te zwaar zouden zijn, maar bij het inchecken van de bagage werden we opgewacht door een iets te overdreven vriendelijke mannelijke steward, voor we het wisten waren de koffers al met een sjouw afrikaan vertrokken. Dus ook deze zorgen bleken onnodig. Het vliegtuig van South African Express vertrok mooi op tijd. Het was een klein vliegtuig waar in 50 passagiers mee konden. Ook de ruimte van de handbagage was vrij beperkt, maar voor ons natuurlijk geen probleem. Na een klein uurtje vliegen landen we op Durban Airport. Ook hier ging alles vlot, we waren zo het vliegtuig uit en ook de koffers rolden al snel van de band. Op naar de Avis auto verhuur. De polo die we tot nu toe hadden bleek voor onze koffers iets aan de kleine kant, na aankomst begin van de week hebben we 1 handbagage koffer in de grote koffer gedaan, zodat de 2 koffers in de kofferbak van de Polo paste, om de koffers hierin te krijgen moest de achterbank even los en de hoedenplank los boven op. Met een beetje kunst en vliegwerk, konden we dan toch een beetje verdoezelen dat er bij ons wat te halen viel. Na het checken van de voucher bleek dat de bleek de Polo kleiner te zijn dan de auto die we geboekt hadden. Een wijze les voor het ophalen van de tweede auto. De papieren werden in order gemaakt, we kregen autorisatie papieren voor de andere landen in Zuid Afrika die we mogelijk gaan bezoeken, Lesotho en Swaziland. De sleutel wees ons naar een Toyota Corrolla sedan waarin Robin zichzelf meteen thuis voelde op het vinden van de richting aanwijzer na, want deze bleek aan de rechterkant van het stuur te zitten. Na het meerdere malen aanzetten van de ruitenwissen ipv de richtingaanwijzer wisten we toch te stad veilig te verlaten naar ons hotel in het centrum van Durban. Durban is een grote en drukke stad vol met flatgebouwen, snelwegen en een groot modern stadion. Op het eerste gezicht luxe en veilig. Tijdens het binnenrijden van South Beach begrepen we al snel het advies van het reisburo om het hotel in te gaan en er niet meer uit te komen voordat we vertrekken naar Drakensbergen. Het leek erop dat we de enigste blanke zijn in dit hotel, ook op de stranden gelegen tegenover het hotel zijn geen blanken te vinden. Dan maar op zoek naar het zwembad van het hotel, deze lag op de 2e verdieping van het 23 verdiepingen hoge hotel. Daar was inmiddels de zon verdwenen, dus zonnen zat er niet meer in. Dus de hotelkamer maar weer opgezocht om ons voor te bereiden op morgen, Robin heeft nog even gewerkt en samen hebben we de verslagen weer bijgewerkt. Morgen op weg naar Drakensbergen, de komende 2 dagen waarschijnlijk geen WiFi.