Dag 4 van Kaapstad naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 4 van Kaapstad naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Kaapstad naar Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

03 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dit was onze eerste echte reisdag, vanochtend vroeg vertrokken om via de Chapman's Peak naar Kaap de Goede Hoop te rijden. Helaas was het weer niet zoals we gehoopt hadden. Toen we wakker werden regende het in Kaapstad. Heel langzaam werd het droog, hoger in de bergen was het behoorlijk mistig en vochting. Gelukkig hadden we gisteren Chapman's Peak gisteren al gereden, daarom was het vandaag minder erg dat het weer niet mee zat. Onderweg kwamen we borden tegen die aangaven dat we op apen (Baboons) moesten letten, deze zijn we helaas nog niet tegen gekomen. Even later reden we het Nationaal Park Kaap de Goede Hoop op, waar we na het betalen van de entree doorgereden zijn naar het informatie centrum. Botten van walvissen lagen bij het informatie centrum in de tuin, je kunt niet voorstellen hoe groot ze zijn. In het centrum was veel info te vinden over de geschiedenis rond Kaap de Goede Hoop, zoals gezonken schepen, dieren die in het park leven etc. Op weg naar de zuid kaap zijn we eerst gestopt bij de vuurtoren, na een lange steile klim naar boven kwamen we bij het puntje van de vuurtoren, maar door het slechte weer hadden we helaas geen uitzicht meer. Enkele foto's werden gemaakt en daarna door naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg moest Robin volledig in de ankers omdat Linda een struisvogel in de bosjes zien liggen, na het maken van een aantal foto's reden we door, na ongeveer 500 meter kwamen we een complete familie struisvogels tegen. Na nog wat aanvullend beeld materiaal konden we dan toch eindelijk door naar deze bestemming. Wat een prachtig uitzicht daar. Er stond zelfs iemand met champagne gereed voor de liefhebbers. Kaap de Goede Hoop is een rots punt die uitsteekt in het water, bij dit punt komen de Indische en Atlantische oceaan te samen. Hierdoor ontstaan hoge golven, wat prachtig is om te zien.

Op naar Muizenberg, onderweg verbeterde het weer en kwamen de eerste zonnestralen weer in de lucht. De navigatie stuurde ons over een smal weggetje door een oude leger basis, waar diverse kanonnen uit de tweede wereld oorlog nog opgesteld stonden. Vele bochtjes werden genomen waarna we uiteindelijk op het stand van Muizenberg aan kwamen. Dit strand staat bekend om zijn fantastische surfplek en gekleurde strand huisjes. Volgens de waarschuwingsborden leven er ook haaien in deze baai.

Richting Stellenbosch passeerde we diverse krottenwijken. Voor ons haast niet voor te stellen dat mensen zo moeten leven. Hoe dichter we bij Stellenbosch kwamen hoe groter de welvaart werd, dit was te zien aan de grote wijnvelden met de enorme prachtige landhuizen. Zoals ook ons hotel er 1 van is. Omdat we niet verwacht hadden dat we in zo'n luxe hotel zouden slapen, waren we deze al voorbij gereden voor we er erg in hadden. In de lobby van het hotel, werden we tijdens het inchecken nog getrakteerd op een glas wijn van eigen boerderij. Onze kamer bleek niet veel eenvoudiger, een prachtig plaatje om te zien. Het bed is groot genoeg voor een hele familie en zelf de open haard ontbrak niet. Daarna een deel van het terrein van 300 hectare verkennen. Er zijn 2 restaurants, 1 wijn proeverij, boerderij, wilde dieren opvang voor roofvogels, conferentie centrum, spa, een grote picknick plaats en een prachtige tuin. In de tuin stonden veel soorten Protea's, bananenbomen, fresia's en nog veel meer. We kwamen zelfs een uit tegen, die op zijn gemak vanaf de grond de omgeving aan het verkennen was. Van al dat wandelen zijn we aangeschoven in 1 van de chique restaurants. We hadden hier verwacht weinig vlees voor veel geld te krijgen, maar dit bleek precies andersom. Na het eten terug naar de hotelkamer en ons klaar gemaakt voor de reis van morgen.