Dag 12 Saint Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 12 Saint Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 12 Saint Lucia

Door: Robin en Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na de kennismaking met de nijlpaarden hadden we de smaak te pakken, dus wilden we vandaag met een boot op de rivier de nijlpaarden en krokodillen gaan zoeken. De vrouw van de receptie kon de boottocht boeken, via de verhalen op internet hebben we besloten de laatste boottocht van 16.00 uur te nemen, omdat dit mooiste tijd zou zijn. De krokodillen zijn niet meer te zien als het donker wordt, de nijlpaarden worden dan actiever. Om half 6 begint het donker te worden, dus de ideale tijd om alles te zien. Tijdens ons ontbijt kwam de vrouw van de receptie naar ons toe dat de boot van 16.00 uur al volgeboekt was. Dan maar een dag verzetten. Dus morgen gaan we pas de boottocht maken.

Na het ontbijt zijn we het iSimangaliso Wetland Park ingereden. Na het invullen van de nodige papieren en betalen van 131 rand, zo'n €8.60, mochten we het park in. We mochten hier zelf met de auto rond rijden, de wegen waren van asfalt en gravel. Dit park ligt op hetzelfde eiland als Saint Lucia. Bij het binnen rijden van het park zagen we bijna meteen een neushoorn met een jonkie erbij, prachtig. Even later zagen we de eerste zebra's al vlak langs de weg staan, ze stonden een paar meter bij ons vandaan. De beesten waren moeilijk te vinden. Later zagen we in de bossen kleine aapjes, later in de savanne zagen we een grote aap op het gemakje voorbij wandelen. Verschillende bokjes waren aan het grazen en ook wratten zwijnen ontbraken weer niet. Na ruim 7 uur rond gereden te hebben in de het park besloten we maar terug te gaan naar het hotel om nog wat te ontspannen en de indrukken op ons in te laten werken, dit hadden we nog nauwelijks kunnen doen sinds we in Afrika zijn.

Tijdens het eten in het restaurant hoorden we van mensen dat de boottocht vanmiddag afgelast was ivm de harde wind, we hopen dat de wind morgen wat gaat liggen en dat onze tocht gewoon door gaat.

• 11 Oktober 2015 - 21:27

Els Veraart:

Wat een mooie foto's weer. Ik kan me voorstellen dat jullie even tijd nodig hebben om alles op je in te laten werken. Genieten jullie nog maar lekker verder want voor je het weet staan jullie hier weer, letterlijk, in de kou!! Xx