Dag 2 Vegas the place to be - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 2 Vegas the place to be - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 2 Vegas the place to be

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

24 April 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanochtend hebben we op ons gemak gedaan, toch even wennen hier in Amerika. Om 4 uur lokale tijd waren we wakker maar uiteindelijk zaten we pas om 8.30 uur aan het ontbijt. Even wennen het Amerikaanse ontbijt, in Las Vegas zit het ontbijt inbegrepen bij ons hotel. In de koffiecorner is een klein bakkertje waar je jouw ontbijt kunt laten samenstellen.

We gingen fanatiek van start een croissantjes, een gebakken ei Robin koos voor wat bacon erbij en ik met ham. Dat is even wat anders, wat een grote en vette hap was dat.
Met zo'n ontbijt achter de kiezen konden we er in ieder geval flink tegenaan.

Eerst een rondje door de tuin van ons hotel waar diverse soorten eenden, gigantische karpers en ook flamingo's zijn. Het zwembad laten we achter ons wanneer we richting het eerst volgende hotel lopen. Je raakt hier niet uitgekeken, ieder hotel is zo groot of nog grotere dan een winkelcentrum bij ons. Je vindt er naast kamer en een receptie diverse restaurantjes, barretjes en een heleboel winkel ook een enorm casino. In de casino's staan honderden gok automaten, poker tafels etc. Dit gaat dag en nacht door. In de meeste casino's wordt ongemerkt verse zuurstof in de ruimte geblazen om mensen fris te houden. Alles om de aandacht van de mensen niet af te leiden, zodat ze zich kunnen concentreren op het spel. Ook krijgen de langdurige spelers drinken aan de gokautomaat, zodat ze niet weg gaan. We hebben in s voorgenomen later nog een gokje te wagen.

Ons hotel Flamingo is het oudste hotel in Las Vegas en dateert uit
December 1946. Vergeleken met alle andere hotels is het een middenklasser maar het ligt wel midden op de strip. De strip is de hoofstraat van zo'n 7 km waaraan aan weers zijde de meest grootse en indrukwekkend hotels staan. Naast hotel vind je er naast de exclusieve winkels van de duurdere merken zoals Gucci en Dolce & Gabana ook een Coca Cola en M&M store. De ruim 36 hotels bieden hebben gezamenlijk zo'n 62.000 kamers. In 1941 werd het eerste casino op de strip geopend.

Meer dan genoeg om te gaan verkennen. Ieder hotel is gigantisch met daarin honderden gokautomaten, pokertafels en roulette. De casino's zitten meestal op de begaande grond zodat iedereen gemakkelijk binnen kan lopen en een gokje kan wagen. Ieder hotel heeft zijn eigen stijl, inrichting, thema en publiekstrekkers. Zo bekeken we vandaag onder andere de Ventian, Harrah's, THE Palazzo en Circus Circus. De Ventian is toch wel favoriet. In dit hotel is Venetië nagebouwd en kan men zich binnen rond laten varen in een gondel. Prachtig en je absoluut niet voor te stellen. Na de hele dag rond te hebben gelopen zijn we 's avond bij Harley Davidson restaurant beland, hier stond nog een Harley van Elvis

Na een hamburger, wat frietjes en een drankje hebben we volledig uitgeput ons hotel weer opgezocht. Morgen de andere helft van de strip ontdekken met Big bus en hun night Tour