Dag 4 Las Vegas, Death Valley, Bakersfield - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 4 Las Vegas, Death Valley, Bakersfield - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 4 Las Vegas, Death Valley, Bakersfield

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

27 April 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteren hebben we alle koffers al ingepakt om vandaag vroeg te kunnen vertrekken, we willen veel kilometers maken dus na een snel ontbijtje hebben we uitgechecked in het hotel. Vandaag gaat de reis naar Death Valley en dan richting Sequioa National Park.

Rond een uur of 10 kwamen we aan in Death Valley. Bij binnenkomst in het park moest $20,-entree geld betaald worden bij een betaalautomaat langs de weg. Daarna konden we onze weg vervolgen naar Dantes view. De temperatuur was niet zoals je in Death Valley zou verwachten, het was daar 13 graden en veel wind. Bij Dantes view keek je uit over de grote zoutvlakte in Death Valley. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we door gereden naar Zabriskie point, na een kleine klim te voet heb je een prachtig uitzicht over de zoutvlakte. Daarna zijn we naar het visitors center gereden om te kijken welke mooie plekken we nog meer wilde zien.
Een paar kilometer verder lag Harmony Borax Workshop, waar nog oude wagentjes staan, bij de ruïnes van een zout raffinaderij die van 1883 tot 1888 heeft gedraaid.

De volgende stop was bij Bad Water, hier kon je te voet op de helder witte zoutvlakte lopen. De temperatuur was inmiddels al gestegen naar zo'n 29 graden. Dit punt ligt 855 meter onder zee niveau, het laagste punt van Noord Amerika. Death Valley is de warmste plek op aarde, in de zomer kan het er tot ruim 60 graden worden
Op de weg kwamen we langs Golden canyon, daar kon je een stuk door de valley lopen.

Onze weg vervolgt via de west uitgang van het park richting Sequioa National Park, nog een behoorlijke rit. Net voor we het park uit reden kwamen we nog langs de zandduinen, ook weer bijzonder voor dit gebied.
In het visitorscenter hebben we een mooi boek gekocht waar een foto van een spookstadje in stond, toevallig kwamen we hier bijna voorbij, we moesten 5 mijl omrijden om er te komen. Het spookstadje genaamd Ballarat word bewoond door 1 man, die hier nog drinken verkoopt. In 1897 is het dorp ontstaan als bevoorradingspunt voor de goud en zilver mijnwerkers. Het was ooit een dorp waar 400 mensen leefde. In 1905 storte de markt in waarna in 1907 ook het postkantoor sloot. Nu stonden er allemaal nog wrakken van auto's, oude werktuigen en een mijnwerker wagonnetje.

De weg vervolgt richting Bakersfield, dit is een redelijke stad waar we een hotel op gaan zoeken, het is nog 2 uur rijden, de verwachtte aankomst tijd is 20.15. Bij binnenkomst in de stad zagen we meteen een Motel 6, waar we dan ook maar meteen hebben ingecheckt. Linda dacht dat deze motelletjes allemaal een CSI achtige uitstraling hadden, met knipperende lichten, piepende deuren en in iedere kamer een gepleegde moord. Het viel dus allemaal best mee.

Morgen gaan we naar Sequioa National park en Yosemite National Park. Weer een lange rit voor de boeg.