Dag 9 San Francisco stadstour - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 9 San Francisco stadstour - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 9 San Francisco stadstour

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

01 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag hebben we gekozen om het een dagje rustig aan te doen. Het Marine Inn motel ligt midden in San Francisco en beschikt over eigen parkeerplaatsen. Met een wandelingetje sta je midden in de haven. De kamer is prachtig, veel ruimte en zelfs een klein eetkeukentje. Overal rond het motel zijn planten en tuintjes gemaakt, het ziet er echt gezellig uit. We hebben een kaartje voor de BigBus gekocht, dit is weer een dubbeldekker bus die ons door de stad rijdt langs de hoogtepunten. Onze opstapplaats was even zoeken maar naar heel wat rondlopen hadden we de halte gevonden. Jammer dat dus eerste bus niet op kwam dagen, en moesten we ruim 40 minuten wachten.

Eenmaal op de bus zaten we heerlijk vandaag was het ruim 24 graden en het rondrijden bracht een heerlijk windje met zich mee. We reden terug de stad in, via Chinatown, little Italy kwamen we langzaam naar beneden gereden in de kenmerkende stijle straten van San Francisco. Prachtig gezicht als je zo langzaam de haven in komt rijden. De kenmerkende bussen en trams mochten natuurlijk niet ontbreken en werden door Robin nauwkeurig op de gevoelig plaat vastgelegd.

De man van BigBus vertelde ons dat het erg bijzonder was om in mei al van dit prachtige strandweer te hebben, we boffen toch maar eens. Het was vandaag erg druk in de haven kon je over de koppen lopen, ons iets te druk zelfs! Langzaam klimt de bus weer naar boven, we rijden langs het enorme park waar tientallen sportvelden in liggen. Naast de hamburgers, de drankjes en enkele mensen zijn ook de parken hier enorm! Vol bomen, bosjes en prachtig aangelegde perken.
We worden gewaarschuwd voor de koude een harde wind als we langzaam met de bus de golden gate bridge opdraaien. Wat een prachtige enorme brug is dit, hier hebben we beide wel naar uitgekeken om eens over de brug te rijden. eigenlijk is zijn grote voorganger nog veel indrukwekkender, deze is veel groter en langer maar heeft ook tweebanen die boven elkaar rijden. Maar toch eist de Golden Gate alle aandacht. Terug aangekomen op de scheepswerven gaan we natuurlijk nog even de zeeleeuwen begroeten. Op Pier 39 liggen een aantal grote vlotten in zee die eigenlijk bedoeld waren voor het aanmeren van boten maar al geruime tijd worden deze bewoond door zeeleeuwen die hier lekker liggen te bakken in het zonnetje.
Op onze wandeling terug naar het motel stoppen we nog even voor een ijsje Linda neemt een klein bakje maar Robin besteld een hoorntje wat een hele maaltijd blijkt te zijn!

s'Avonds zijn we op advies van het motel gaan eten in een lokaal Italiaans restaurant. Het was een smal tentje maar erg gezellig en druk! Na het bekijken van de kaart bleken alle gerechten er alleen in het Italiaans op te staan. Dat werd een hele uitdaging om wat uit te kiezen en te bestellen. Gelukkig hadden ze WIFI en heeft Google ons geholpen met de vertaling. We hebben voor een verse pizza gekozen, wat leuk was is dat ze deze niet snijden maar dat je er een schaar bij krijgt om zelf je pizza in stukken te knippen.

Het was weer een hele belevenis vandaag, met dat reizen moet je toch wel van alle markten thuis zijn.