Dag 8 Lake Tahoe naar San Francisco - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 8 Lake Tahoe naar San Francisco - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 8 Lake Tahoe naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

30 April 2016 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

De sneeuwstorm was gelukkig gaan liggen, dus na het sneeuw en ijs vrijmaken van de auto kon er vertrokken worden naar San Francisco. De temperatuur is 0 graden en het landschap is dan ook verandert in een winter wonderland.
Nog een paar laatste foto's van Lake Tahoe en we konden vertrekken. Na een klein kwartiertje rijden was de sneeuw overal alweer verdwenen en de zon scheen, gelukkig want daar waren we wel aan toe naar de koude en natte dagen.

Onze reis zou nog een kleine 3 uur duren, dus na een uurtje rijden maar even een korte stop bij de Subway voor een broodje. De temperatuur begon al aardig op te lopen. Net voor we in San Francisco aankwamen, zijn we in Sacramento nog even in de Walmart gaan kijken. Het blijft je verbazen hoe groot het daar is en wat ze allemaal verkopen.

Je verbaast je hoe groot San Francisco is bij het binnen rijden van de stad gaf de TomTom aan dat we nog een uurtje moesten rijden. De temperatuur was al aardig opgelopen en had de 28 graden bereikt! Strak blauwe hemel met behoorlijk wat wind, maar wat verkoeling konden we goed gebruiken met deze temperatuur na ons avontuur van gisteren.

Eenmaal aangekomen bij ons motel in de stad en het inchecken besloten we wat rond te gaan lopen langs het water en de diverse pieren. Zo hebben we onze kaartjes voor de boot maandag naar Alcatraz vast opgehaald, de zeeleeuwen op pier 39 gespot en uiteindelijk heerlijk gegeten. Voor morgen hebben we een kaartje voor de sightseeing bus geboekte deze rijdt van 9-17 uur door de stad ze hebben een aantal stops waar je in en uit kan stappen. Tijdens deze tours wordt er van alles verteld over het ontstaan en de attracties van de stad, we zijn benieuwd!

• 01 Mei 2016 - 10:05

Kees:

Wat een avonturen beleven jullie, van de winter rechtstreeks de volle zomer in via Sacramento, 'a wonderful town', zong the Middle of the Road in de jaren 70 al. En nog 13 dagen voor de boeg!!!

• 01 Mei 2016 - 20:34

Els:

Zo....van 0 naar 28 graden in drie uur is wel even een teperatuurshock. Veel plezier in San Francisco!!