Dag 3 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 3 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 3 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

25 April 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Deze morgen als ontbijt maar gestart met iets kleiners " een muffin" dat leek ons toch wat verstandiger. Het weer is totaal verandert, vandaag dikke bewolking, een krachtige wind, kans op regen en slechts 17 graden. Weer dat maar zelden voorkomt hier.

Omdat het meeste binnen te zien en te doen is maken we ons hierover geen zorgen. We starten met de big Bus een oude Engelse dubbeldekker (stadsbus) en beginnen onze route vandaag bij het welkomsbord van Las Vegas de foto die iedereen natuurlijk moet hebben. Via de grote Harley Davidson dealer belanden we weer in de hotels en casino's zo groot dat je er uren in rond zou kunnen dwalen. Zo zagen we vandaag onder andere de Bellagio, Luxor, Mandalay bay en eindigde we in Ceasar Palace. Een gigantisch complex in het thema van het oude Romeinse rijk, en daar konden de pizza, pasta en een heerlijk verse schepijsje natuurlijk niet ontbreken.

Voor we het wisten moesten we al weer op gaan schieten om optijd bij de bus te zijn voor de Vegas by night Tour die om 19.15 uur vertrekt bij de Linq, een hotel naast ons hotel. Tegen de tijd dat de bus ons kwam halen begon het al behoorlijk te schemeren. We hebben weer veel prachtige plaatjes geschoten van de vele verlichting en reclame borden op de strip. De bus reed eerst weer naar het Welcome in Vegas bord, en gingen richting de oude binnenstad van Las Vegas, onderweg kwamen we lang de Mirage waar precies op dat moment een show begon. Iedere avond om 20.00 uur stroomt de vijver leeg en begint de berg als een vulkaan uit te barsten. Gigantisch vlammen kwamen uit de berg en door het special rode licht leek het water wat omhoog gespoten werd net op lava.
De bus reed door naar de oude binnenstad. Daar is 1 straat, Fremontstreet, volledig overdekt met een led reclame bord van honderden meters lang. In die straat treden veel mensen op, worden voorstellingen gegeven, lopen veel streetperformers rond, worden schilderijtjes gemaakt en veel gedronken, kortom veel gezelligheid. Ook zijn er staal kabels gespannen van de ene kant naar de andere kant, mensen kunnen dan als een door Superman over het publiek van het begin naar einde van de straat vliegen. Na ongeveer 45 minuten onze ogen uitgekeken te hebben moesten we alweer terug de bus in die ons naar de opstapplaats terug bracht.

Na de lange wandelingen van vandaag waren we weer behoorlijk afgebrand, dus maar weer op tijd naar bed. Ook zorgt de jetlag ervoor dat we iedere morgen om een uur of 4 al wakker zijn. Morgen willen we vroeg vertrekken naar Death Valley en doorrijden richting Seqoia National Park, dus het is niet heel erg dat we vroeg wakker zijn.