Dag 15 van Mbabane naar Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu Dag 15 van Mbabane naar Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Robin en Linda - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Mbabane naar Hazyview

Door: Robin en Linda

Blijf op de hoogte en volg Robin en Linda

14 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Na het ontbijt wederom een omelet gevuld met kaas, ui en ham vervolgden we onze weg en namen na een klein halfuurtje rijden weer afscheid van Swaziland. Beide hadden we het gevoel dat dit buiten de locatie en de hutjes toch een van de mindere stops was. Het personeel was voor ons gevoel een stuk minder vriendelijker en behulpzaam. Het avondeten viel voor de verandering eens een beetje tegen. De baas of manager is een nare man die continu op zijn personeel zit te fitten. Het hutje en wakker worden met de vogels en spelende salamanders tegen het gordijn zullen we in ieder geval niet vergeten.

De grenscontroles verliepen vandaag nog vele malen sneller en soepeler. We wisten waar we langs moesten en hoeveel stempels we moesten krijgen. Zodra je de grenspost oprijdt krijg je een briefje van de douane met hierop je type auto, kenteken en het aantal personen. Je gaat het grenskantoor binnen, meldt je eerst bij immigration dan krijg je een stempel op het briefje. Bij het volgende loket krijg je weer een stempel op je briefje erbij en ook een in je paspoort nadat deze gescand is. Met de benodigde stempels en het briefje stapje in de auto rijdt 100 meter geeft het briefje aan de douane van Swaziland en dan mogen we het land uit. Na weer een kleine 100 meter rijden we Zuid Afrika binnen en volgt het gehele traject weer opnieuw. Ons paspoort is na deze vakantie een bladzijde vol stempels rijker.

Vandaag stond er een kortere route gepland, 241km in 3 uur en 10 minuten. We begonnen fanatiek en het reed lekker door op een enkele wegwerkzaamheden na. We reden steeds dichter naar Pretoria, het weer werd minder, de wegen steeds breder en langzaam lieten we het prachtige binnenland achter ons. Nog een uurtje rijden en dan zouden we er zijn volgens de TomTom. Maar er klopten iets niet we zouden juist warm weer krijgen en richting het gebied rijden dat bekend staat om de landbouw en fruitteelt. We kwamen erachter dat we vanochtend per ongeluk het vliegveld van volgende week hadden ingevoerd in plaats van de bestemming voor vandaag. Snel de TomTom aangepast, natuurlijk gedraaid (bij Middelburg) en nu nog een kleine 3 uurtjes tot onze eindbestemming. Gelukkig waren we vroeg weggereden en zouden we alsnog om 15.00 uur aankomen, niks aan de hand dus!

Naarmate we dichter bij onze eindbestemming kwamen, trokken de wolken weg en verscheen de zon weer in combinatie met de warmte. In onze ruime auto met airco hebben we er tijdens het rijden hier weinig last van. Het landschap is prachtig we rijden weer langzaam de heuvels en bergen binnen. En dan ineens barst het los en komen de sinaasappel velden en bananen bomen in beeld en wordt het gehele landschap tussen de bergen gevuld met fruitteelt. Prachtig om te zien. Linda wilde al de hele vakantie bananen plantages zien, dus kon nu der hard ophalen. De volgend dag maar eens op jacht voor wat mooie plaatjes.

Onze eind bestemming ligt aan een doorgaande weg maar bleek niet onder te doen voor de rest. Bij aankomst een hartelijk ontvangst met een koude verse citroen limonade. We konden de auto ophalen en een van de balie medewerkers wees ons direct de weg naar ons appartement kunnen wel zeggen. Wat een ruimte na het kleine hutje van gisteren. De achterkant grenst aan de binnentuin vol met palmbomen, bananenbomen en nog veel beter het zwembad. Na de warme aankomst was een frisse duik meer dan welkom. Het zwembad was heerlijk warm dus ook Linda bleef deze keer niet aan de kant zitten. Na de laatste zonnestralen van de dag opgevangen te hebben zijn we ons klaar gaan maken voor het eten. Vandaag een van de cocktails besteld en een heerlijk biefstuk en ook het toetje konden we natuurlijk niet overslaan. Morgen willen we op tijd wegrijden want we willen nog wat mooie foto's van de omgeving maken en de watervallen en Panorama route gaan rijden.

• 15 Oktober 2015 - 08:40

Esther:

Super zeg...wat schrijven jullie de reis verslagen leuk. Helaas lat mijn tijd het niet toe om alles te lezen, maar wie weet kan ik er nog eens terug naar pakken. Heel veel plezier samen nog! Groetjes Esther.

• 15 Oktober 2015 - 09:08

Kees:

Haha, jullie wilden dus ongemerkt nu al terug naar huis??